Plánujete změnit práci? V takovém případě si pravděpodobně obnovujete svůj životopis, který už pár let zůstal naprosto nezměněn a stejný. Při tvorbě nového životopisu je však třeba vědět, čím zaujmout. Přece jen pracovní trh je aktuálně zcela jiný než pracovní trh před lety, je plný moderních technologií a velice rychle se mění dál. Abyste tedy získali práci, která vás naplňuje a baví, prozradíme vám, jak zaujmout životopisem, který bude moderní a který získá pozornost potencionálního zaměstnavatele takřka ihned.
V posledních letech se změnilo vnímání práce jako takové. Dnes už se na pracovní příležitosti a zaměstnání jako takové nepřihlíží jako na jednoproudovou silnici, dnes se jedná o něco zcela jiného. Dnes už ani nestačí jen odesílat životopis, ale měli byste být také aktivní na sociální síti LinkdeIn, což vám opravdu pomůže zvýšit šanci na získání nového pracovního místa. Vaše sebeprezentace by měla být rozhodně sílu, ale samozřejmě byste neměli působit příliš vychloubavě. Prezentujte se hlavně tak, aby se snadno pochopilo, kam směřujete nebo kam se zrovna vydává vaše cesta.
Nepoužívejte zbytečná klišé
Odborníci doporučují, abyste v moderním životopisu nezmiňovali žádná konkrétní klišé. Mnohé odstavce v životopisu působí jako klišé, o které nikdo nemá zájem. Místo toho raději vyzdvihněte konkrétní úspěchy, vize nebo vaše profesní cíle, které o vás vypoví víc než klišé, kterým nikdo nevěří a kterým nikdo nepřikládá váhu.
Obohaťte životopisy poslané e-mailem
Pokud jste se rozhodli posílat životopisy psané e-mailem, měli byste takové životopisy obohatit různými hyperlinky. Nebojte se vložit do životopisu odkaz na váš LinkedIn nebo na vaši sociální síť, stejně se na ni lidé podívají. Vůbec se nebojte dát do životopisu odkazy na vaše konkrétní akce nebo reference, v nichž byla vaše práce vyzdvižena.